Tusk: Czasy spokoju i ciszy minęły, epoka powojenna przeminęła, jesteśmy w epoce przedwojennej

Posted on

– Drodzy przyjaciele, prezydenci, premierzy. Kiedy przekazywałem rządy w EPP Manfredowi w Rotterdamie, powiedziałem, że wracam do polskiej polityki, aby tam walczyć o przywrócenie fundamentalnych wartości w mojej ojczyźnie. Za praworządność, prawa człowieka i jedność Europy, o integralność w życiu publicznych i gospodarczym, i wygrałem. Wygraliśmy de facto i bardzo dziękuję za wasze wsparcie, jestem naprawdę wdzięczny, że tylu z was uwierzyło, że byłem w stanie to zrobić, może nie wszyscy. Walka przeciwko trendom autorytarnym, korupcji i kłamstwom odbywa się na wielu frontach i jej najbardziej dramatycznym przejawem jest front ukraińsko-rosyjski. Ale odpowiedzialność za los cywilizacji zachodniej opartej na wolności i poszanowaniu dla każdej osoby spoczywa na barkach nas wszystkich, wszędzie. Czasy spokoju i ciszy minęły, epoka powojenna przeminęła. Jesteśmy w epoce przedwojennej, dla niektórych naszych braci tak naprawdę nie jest to już nawet czas przedwojnia, ale jest to wojna, pełnoskalowa w jej najokrutniejszej formie – stwierdził Donald Tusk na szczycie EPP w Bukareszcie.

Felieton Pabla Moralesa >>>

Truizmem stało się już stwierdzenie, że przywództwo Jarosława Kaczyńskiego na prawicy przeżywa kryzys. Nie wynika on jednak wyłącznie z osobistych wad, niedyspozycji czy wieku prezesa, ale także z liczby i skali wyzwań, jakie dziś stoją przed jego partią.

Więcej o pisowskim Sralinie, Kaczyńskim >>>

 

Dodaj komentarz